loading...
جدیدترین های اینترنت
بهاره بازدید : 302 جمعه 08 مرداد 1395 نظرات (0)

مزایا و روش های تبلیغات اینترنتی

ترفیع که یکی از اجزای آمیخته بازاریابی محسوب می شود، شامل مجموعه فعالیت های همگنی است که هدفش برقراری ارتباط با مصرف کنندگان محصول است. دلایل ارتباط میان سازمان ها با بازارهایشان متفاوت است، اما مقصود همه سازمان ها از برقراری ارتباط با بازارها تهییج آنها برای آگاهی یافتن از محصولات/ خدمات جدید سازمان است.
به استناد گزارش مؤسسه زنیت مدیا، روند رشد هزینه های صرف شده برای تبلیغات اینترنتی در کل دنیا در سال ۲۰۰۸ به رقم ۳۷۹۱۰ بیلون دلار رسید و به این ترتیب در سال ۲۰۰۸، تبلیغات اینترنتی اولین رقیب سنتی اش یعنی رادیو را پشت سر گذاشت.
تبلیغات اینترنتی شبیه تبلیغ در مطبوعات است، چون با وجود آنکه این تبلیغ روی سایت می رود، باز هم حاشیه و مرز مشخص و معینی دارد. می توان اینطور به قضیه نگاه کرد:
وقتی روزنامه را ورق می زنید، هیچ وقت برای تشخیص مقاله از تبلیغ مشکلی ندارید، چون آگهی های روزنامه کادر مشخصی دارند و اغلب اوقات این آگهی ها کوچکند و یک صفحه کامل را اشغال نمی کنند. آگهی های اینترنت هم همین طورند. بیشتر این آگهی ها داخل چیزی به نام بنر قرار می گیرند (مربع یا مستطیلی که حاوی آگهی شماست و در بالا و یا پایین صفحه نمایش ظاهر می شود)، بعضی از آگهی ها نیز ممکن است داخل چیزی به نام دکمه (بنر کوچک) قرار گیرند.
البته آگهی های اینترنتی شبیه آگهی های بازرگانی تلویزیونی هم هستند، چون تبلیغات اینترنتی نیز با انیمیشن و فیلم توجه بیننده را جلب می کند.

مزایای تبلیغات اینترنتی
سهولت آزمایش بازار: اگر بخواهید بروشور تهیه کنید، مجبورید قبل از اینکه بفهمید این برنامه تبلیغی مفید است یا نه، آن را چاپ و توزیع کنید. پاسخ مثبت یا منفی به تبلیغات اینترنتی خیلی سریع تر مشخص می شود.
ارزان تر بودن: از آنجا که در این تبلیغات هزینه ای برای چاپ و توزیع صرف نمی شود (برخلاف تبلیغات سنتی تر که در آن قسمت اعظم بودجه صرف چاپ و توزیع می شود)، هزینه کل تبلیغ نسبتاً به صرفه از آب در می آید.
تداوم و پایداری: تبلیغات اینترنتی ۲۴ ساعت روز، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال در معرض دیدند.
سهولت تعویض: تعویض آگهی در اینترنت خیلی آسان تر از تعویض آگهی در رسانه های دیگر است. اگر لازم باشد آگهی اینترنتی عوض شود نیاز به چاپ و ضبط مجدد نیست. فقط باید HTML تبلیغ اینترنتی را عوض کرد تا در عرض چند دقیقه آگهی تغییر کند.
سهولت دسترسی به مخاطبان: راز موفقیت این کار هم در این است که آگهی را جایی بگذارید که مشتریان آن را ببینند. سعی کنید خود را جای مشتریان بگذارید و حتی الامکان حدس بزنید این مشتری ها از چه سایت هایی بازدید می کنند. این سایت ها جای مناسب برای تبلیغات شما هستند.

روش های تبلیغات اینترنتی
یکی از مهمترین چالش های بازاریابی که شرکت ها با آن مواجه هستند، یافتن مناسب ترین ابزار تبلیغات اینترنتی است. ۴ روش کلی تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات نمایشی (مانند بنرها، آسمان خراش ها، فوق متن ها)، ریچ مدیا (مانند پاپ آپ ها، درون شبکه ای ها)، ایمیل های تبلیغاتی و تبلیغات ویدئویی می شود.
به گفته مؤسسه تبلیغات تعاملی در سال ۲۰۰۷ سهم این چهار نوع تبلیغات اینترنتی ۳۴ % از مجموع کل درآمدهای اعلام شده است، که از این میان تبلیغات نمایشی ۲۱ %، ریچ مدیا ۹ %، ایمیل های تبلیغاتی ۲ % و تبلیغات ویدئویی هم ۲ % کل درآمدهای ناشی از تبلیغات اینترنتی را به خود اختصاص داده اند. در زیر به معرفی هریک از این روش ها می پردازیم.
بنر (Banner): متداول ترین شکل تبلیغات اینترنتی بنرها هستند. بنر یک صفحه گرافیکی به عرض ۲/۱ سانتی متر تا ۵/۲ سانتی متر و طول ۵/۱۲ تا ۵/۱۵ سانتی متر است. بنرها هم می توانند به صورت ایستا و هم پویا باشند.
پاپ آپ (Pop Up): از مشهورترین اشکال تبلیغات اینترنتی پاپ آپ است که از آنها معمولاً با عنوان پاشنده تبلیغ یاد می شود و نوعی از تبلیغات اینترنتی است که به طور خودکار در پنجره جدید روی مرورگر ظاهر می شود.
بینابینی (Interstitial): بینابینی تبلیغاتی هستند که در درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت می کند، قبل از اینکه صفحه جدا بارگذاری شود، نمایان می شوند و با بارگذاری صفحه از بین می روند. تبلیغات درون شبکه ای از آنجایی که کاربر را مجبور به نمایش اجباری می کنند، به عنوان آزاردهنده ترین نوع تبلیغ اینترنتی محسوب می شوند.
آسمان خراش(Skyscraper): آسمان خراش ها نوعی از تبلیغات اینترنتی در ابعاد ۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل هستند که به سادگی بارگذاری و بیشتر در قسمت پایین و سمت راست جانمایی می شوند. طریقه نمایش محتوای این نوع تبلیغ به صورت خودکار و در مدت زمان بین ۱۵تا ۲۰ ثانیه است و پس از آن محتوای تبلیغ تغییر می کند.
ابر متن (Hypertext): فوق متن ها از قدیمی ترین و ارزان ترین اشکال تبلیغ اینترنتی هستند که به صورت متن های مشخص شده در میان محتوای صفحات وب قرار دارند، به این متن ها یک URL خاصی که معمولاً آدرس وب سایت تبلیغ کننده است، متصل بوده که به محض کلیک کاربر بر روی آن، در یک پنجره جستجوی جدید، وب سایت تبلیغ کننده را در اختیار کاربر قرار می دهد.
تبلیغات ایمیلی (Email ad): تبلیغات ایمیلی، فعالیت های تجاری را در بر می گیرید که در آنها اطلاعات محصول/ خدمت به آی دی آدرس ایمیل های مشتریان بالقوه فرستاده می شود.
ویدئوی دیجیتالی (Digital Video): ویدئوی دیجیتال نوعی از ذخیره سازی دیجیتال است که از سیگنال های دیجیتال به جای سیگنال های آنالوگ بهره می برد و تصاویر با کیفیت و کم حجمی را برای نمایش در صفحات وب تولید می کند.
اینترنت هنوز به قدری جدید است که دنیای تبلیغات واقعاً درست نمی داند بهترین روش تبلیغ چیست. البته خوشبختانه تقریباً کسی نمی تواند منکر این مطلب شود که در آینده تبلیغات اینترنتی قدرت و تأثیر لازم را به دست خواهد آورد.
ما خیلی سریع پیش می رویم. ۳۸ سال طول کشید تا رادیو ۵۰ میلیون مخاطب پیدا کند. برای تلویزیون جلب این تعداد مخاطب (۵۰ میلیون)، ۱۳ سال به طول انجامید. اما رسیدن به چنین رقمی برای اینترنت فقط ۵ سال طول کشید و این موفقیتی به واقع شگفت انگیز است.

 

 

 

برای ثبت آگهی رایگان ساختمانی در سایت ساختمان سازها کلیک کنید!

.

 برای دانلود فایل PDF مزایای تبلیغات اینترنتی کلیک کنید

 برای دانلود فایل PDF طرح های اسپانسری ساختمان سازها کلیک کنید

.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. تبلیغات گو گل حرفه ای‏

    تبلیغwww.adbent.com/
    مدیریت پیشرفته، مشاوره رایگان! تحویل فوری، پشتیبانی همیشگی
    مدیریت حرفه ای اکانت · تنها پارتنر Premier ترکیه · پشتیبانی 24/7 و دائمی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 245
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 6,895
  • بازدید کلی : 49,336