loading...
جدیدترین های اینترنت
بهاره بازدید : 170 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
ژوزه مورینیو در دفاع از کارنامه اش در بازی دادن به بازیکنان جوان، نام 49 بازیکنی که برای اولین بار زیر نظر او بازی کردند را تهیه کرد. اما چند نفر از این بازیکنان به راستی توانستند به سطوح بالای فوتبال برسند؟

طرفداری- روز گذشته، ژوزه مورینیو در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش به عنوان سرمربی منچستریونایتد حاضر شد و از کارنامه اش در بازی دادن به بازیکنان جوان – موضوعی که غالباً از آن به عنوان یکی از نقاط تاریک مربیگری مورینیو یاد می شود – دفاع کرد. مورینیو از بازی ندادنش به جوانان به عنوانی "دروغی که بارها تکرار شده" یاد کرد و در دفاعیه خود، لیستی از 49 بازیکنی که تاکنون از آکادمی باشگاه هایش به تیم های اصلی اضافه کرده را با خود همراه داشت. مورینیو به دلیل کمبود وقت نتوانست اسامی این بازیکنان را در کنفرانس دیروز بخواند، اما با این حال مخالفتی با دادن لیست به خبرنگارانی که مایل به داشتن آن بودند، نداشت.

از 49 بازیکنی که مورینیو آن ها را از آکادمی باشگاه به تیم اصلی رسانده، تقریباً نصف آن ها – 23 نفرشان – تنها یک بار برای تیم های مورینیو بازی کرده اند. 10 نفر از آن ها نیز تنها 2 بار برای تیم های این سرمربی پرتغالی به میدان رفته اند.  اکثر آن ها مدتی پس از انجام اولین بازیشان در تیم اصلی، به تیم دیگری قرض داده یا فروخته شده اند. تنها 14 نفر از آن ها بیش از 5 بار زیر نظر مورینیو برای تیم اصلی باشگاه بازی کرده اند و همین امر موجب شده است تا تئوری بازی ندادن مورینیو به بازیکنان جوان آکادمی تیم هایش - بیش از آنچه خود او تصور می کند – در ذهن فوتبال دوستان نقش ببندد.

هر زمان که بازیکنانی با توانایی تبدیل شدن به فوتبالیست هایی درجه یک و بازی کردن برای تیم اصلی باشگاه را داشته ام، آن ها را انتخاب کرده ام.

مورینیو روز گذشته درباره بازیکنان جوانی که برای اولین بار فرصت بازی کردن در تیم اصلی را به آن ها داده، این چنین گفت:

بعضی از آن ها به نام های بزرگی در فوتبال تبدیل شده اند. آن ها اکنون قهرمان لیگ قهرمانان شده اند یا در رقابت های یورو برای تیم های ملی کشورشان بازی می کنند، و این را باید بدانید که 49 عدد بزرگی است. پس یک بار دیگر شاهد این هستیم که یک دروغ بارها تکرار شده است. گاهی اوقات به نظر می رسد که این دروغ، حقیقت دارد، اما این دروغ تا همیشه دروغ خواهد بود.

در لیست زیر، "تلگراف" تک تک نفرات لیست 49 نفره ژوزه مورینیو را بررسی کرده تا سرنوشت هر کدام از آن ها در ادامه فوتبالشان را نشان دهد.

بنفیکا

دیوگو لوئیز: او که حالا بازنشسته شده است، در آکادمی بنفیکا پرورش یافته بود و در پست دفاع چپ بازی می کرد. مورینیو برای اولین بار او را در اکتبر 2000 در دیدار با براگا بازی داد. لوئیز در آن فصل 25 بار دیگر زیر نظر مورینیو بازی کرد و پس از آن به تیم آلورکا قرض داده شد.

جرالدو آلوس: او در پست مدافع وسط بازی می کرد و اکنون در تیم آسترا جیورجیو در کشور رومانی بازی می کند. او تنها 6 دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی زیر نظر مورینیو بازی کرد.


یونیائو ده لیریا:

نونو لارانخیرو: این مدافع کناری تنها یک بار در فصل 2002-2001 زیر نظر مورینیو بازی کرد و در 6 فصل بعد، جمعاً 119 بار برای همین باشگاه به میدان رفت.

ژائو پائولو آندراده: این بازیکن که در رده های سنی یونیائو پرورش یافته بود، اولین بار زیر نظر مورینیو در لیگ پرتغال بازی کرد. مورینیو پس از آن به او اعتماد کرد و 17 بار دیگر به آندراده بازی داد.


پورتو:

کارلوس آلبرتو: مهاجم سابق تیم ملی برزیل قبل از پیوستن به پورتو، 43 بار برای فلومیننزه به میدان رفته بود. او در پورتو توانست به دومین گلزن جوان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

برونو موریس: او دوران حضور در تیم های پایه را در سانتوس برزیل گذراند. موریس تنها 7 بار در فصل 2004-2003 برای پورتوی مورینیو به عنوان مهاجم به میدان رفت، در این بازی ها موفق به گلزنی نشد و یک مصدومیت شدید، دوران حرفه ای فوتبالش را به پایان رساند.

پدرو اولیویرا: او که محصول آکادمی بوآویشتا بود، 5 سال برای تیم ب پورتو بازی کرد و کمتر فرصتی برای حضور در تیم اصلی این باشگاه پیدا کرد. پس از پورتو نیز به ویتوریا ستوبال پیوست.

رینالدو: این مدافع که در تیم ب پورتو توپ می زد، تنها یک بار برای مورینیو بازی کرد و سپس به تیم ویزلا پیوست

جوکا: یکی دیگر از بازیکنانی که اکنون هیچ اثری از او در فوتبال دیده نمی شود. این هافبک دفاعی دو بار زیر نظر مورینیو به میدان رفت، سپس به سانتا کلارا قرض داده شد و به همان تیم هم فروخته شد.

هوگو لوز: مدافع چپی که سال گذشته از فوتبال کناره گیری کرد، دو بار به عنوان بازیکن تعویضی برای مورینیو به میدان رفت و به همان سرعت که به تیم اصلی اضافه شد، از تیم کنار گذاشته شد.


چلسی (دوره اول):

سم هاتچینسون: اولین بار در سال 2007 - وقتی 18 سال داشت و در تیم ملی زیر 19 سال انگلستان بازی می کرد – زیر نظر مورینیو به میدان رفت، اما در طول 7 سال پس از آن، بارها به تیم های مختلف قرض داده شد و تنها 5 بازی دیگر را با پیراهن چلسی انجام داد و بالاخره در سال 2014 به شفیلد ونزدی پیوست.

جیمی اسمیت: در شکست 0-1 چلسی مقابل نیوکاسل در آخرین بازی فصل 2005-2004، تنها 9 دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی برای چلسی به میدان آمد. او اکنون در تیم کراولی تاون بازی می کند.

مایکل وودز: دو بار به عنوان بازیکن تعویضی در رقابت های جام حذفی انگلستان به میدان رفت. او در سال 2012 از چلسی جدا شد و به یئویل تاون پیوست. وودز اکنون در هارتل پول بازی می کند.

آنتونی گرنت: تنها بازی گرنت برای چلسی به پیروزی 1-3 این تیم در مقابل منچستریونایتد و در اولدترافورد باز می گردد. او 3 سال بعد از چلسی جدا شد و به سواتند یونایتد پیوست. اکنون در پورت ویل بازی می کند.

بن ساحار: او در سال 2006 با 320 هزار پوند از هائوپل تل آویو خریداری شد. ساحار تنها 3 بار برایا چلسی به میدان رفت و تقریباً در تمام دوره 3 ساله حضورش در چلسی به تیم های مختلف قرض داده شد.

استیون وات: او اکنون 31 ساله است و در هستینگز یونایتد بازی می کند. این مدافع در سال 2002 از آبردین به آکادمی چلسی انتقال یافت. اولین بازی او برای چلسی در مقابل نیوکاسل و در سال 2005 بود، جایی که به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه آخر بازی به میدان رفت. از قضا، این آخرین بازی او برای چلسی بود.

لنی پیجلی: این دروازه بان در قهرمانی چلسی در جام اتحادیه سال 2005 روی نیمکت چلسی نشسته بود. اولین بازی او برای چلسی در بازی آخر فصل مقابل چارلتون بود. او بعدها به میلوال پیوست.


اینتر میلان:

داویده سانتون: پس از اولین بازی اش برای اینتر، 39 بار دیگر پیراهن این باشگاه را پوشید. سپس به انگلستان آمد و 4 سال برای نیوکاسل بازی کرد. اکنون بار دیگر در اینتر حضور دارد.


الن استوانوویچ: این بازیکن که به عنوان وینگر بازی می کرد، اولین بار در ژانویه 2010 برای اینتر به میدان رفت، اما این آخرین بازی اش برای این باشگاه بود و پس از یک سال حضور در سن سیرو به تورینو پیوست.

ماریو بالوتلی:او اولین بازی اش در سری آ را در سن 19 سالگی انجام داد. دو فصل در اینتر حضور داشت و جمعاً 70 بار برای این تیم بازی کرد. پس از اینتر در منچسترسیتی، آث میلان و لیورپول بازی کرد.

لوکا کالدیرولا: در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد و سپس به سسنا پیوست. او اکنون در وردبرمن بازی می کند.

جولیو دوناتی: تنها بازی او برای مورینو به حضورش در مقابل لیورنو در جم حذفی ایتالیا بر می گردد. هر دو تیم در آن بازی به بازیکنانشان استراحت داده بودند. او بعدها به لورکوزن پیوست و اکنون در ماینتز بازی می کند.

رنه کرهین: 5 بار برای اینتر بازی کرد، اما پس از یک فصل به بولونیا فروخته شد. کمی بعد بار دیگر اینتر او را به خدمت گرفت، اما حالا در گرانادا بازی می کند.


رئال مادرید:

آلوارو موراتا: به تیم ب رئال مادرید تبعید شد، زیرا مورینیو اعتقاد داشت که او باید "بزرگ" شود. تحت هدایت کارلو آنچلوتی شانس های بازی بیشتری به او داده شد، اما در نهایت با بند بازخرید به یوونتوس فروخته شد. در یوونتوس موفق عمل کرد و رئال مادرید بار دیگر او را به سانتیاگو برنابئو باز گرداند. هدفی کلیدی برای باشگاه های آرسنال و چلسی محسوب می شود.

کاسمیرو: پس از انجام 35 بازی برای رئال مادرید، یک فصل به طور قرضی به پورتو رفت. او مجدداً به مادرید برگشت و به بازیکن فیکس این تیم تبدیل شده است.

ناچو: اولین بازی اش برای رئال مادرید را در سال 2011 انجام داد و از آن زمان تاکنون 53 بار در لالیگا بازی کرده است.

خسه رودریگز: اولین بازی اش برای رئال مادرید را در سال 2012 انجام داد. این مهاجم تاکنون 63 بار برای رئال بازی کرده و 13 گل را به ثمر رسانده است.


خوسلو: تنها بازی اش برای رئال مادرید در لالیگا به عنوان بازیکنی تعویضی در دقیقه 80 بود، هرچند او در پیروزی 1-8 رئال مادرید موفق به گلزنی هم شد. بعدها به هانوفر منتقل شد و اکنون در استوک سیتی بازی می کند.

توماس مخیاس: 3 سال حضور در رئال مادرید، تنها یک بازی در تیم اصلی باشگاه را برای او به همراه داشت. او تنها برای 10 دقیقه در یک پیروزی 0-4 وارد زمین شد. پس از رئل مادرید به طور قرضی به میدلزبرو رفت و سپس قراردادش را با این تیم دائمی کرد.

عمر ماسکارل: تنها حضور او برای تیم اصلی رئال مادرید به زمانی بر می گردد که به عنوان بازیکن تعویضی، جای مسوت اوزیل را گرفت. از آن پس به دربی و اسپورتینگ خیخون قرض داده شده است.

فابینیو: این بازیکن برزیلی تنها 14 دقیقه را به عنوان بازیکن تعویضی برای تیم اصلی رئال مادرید بازی کرد. او اکنون به ستاره موناکو تبدیل شده است و باشگاه های بزرگی به دنبال او هستند.

پدرو مندس: به صورت قرضی از اسپورتینگ به رئال مادرید آمده بود، اما تنها یک بار در نیمه دوم دیداری در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. او اکنون در رن فرانسه حضور دارد.

خوزه رودریگز: یک بار برای رئال مادرید بازی کرد. بعدها به عنوان بازیکن قرضی در دپورتیو لاکرونیا بازی کرد. اکنون در ماینتز توپ می زند.

دنیس چریشف: دو بار برای تیم اصلی رئال مادرید بازی کرد و سپس به طور قرضی در تیم های سویا و والنسیا بازی کرد. چریشف اکنون در ویارئال حضور دارد.


سارابیا: این هافبک هجومی یک بار در سال 2010 به عنوان بازیکن تعویضی به جای کریستیانو رونالدو وارد زمین شد. پس از آن رئال را ترک کرد و به لوانته پیوست و 131 بار برای این تیم به میدان رفت. به تازگی به سویا پیوسته است.

خوان کارلوس: مدافع چپی که یک بار برای رئال مادرید به میدان رفت و پس از آن سفری را به عنوان بازیکن قرضی در تیم های اسپانیایی تجربه کرد. اکنون در مالاگا حضور دارد.

دیگو لورنته: 2 بار برای تیم اصلی رئال مادرید بازی کرد و اکنون به صورت قرضی در رایو وایکانو حضور دارد.

الکس فرناندز: یک بار برای تیم اصلی رئال مادرید بازی کرد و پس از آن به اسپانیول پیوست.

داوید ماتئوس: مدافعی میانی که 128 بار برای تیم ب رئال مادرید بازی کرده بود، یک بار به عنوان بازیکن تعویضی در دیدار مقابل آیاکس در لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار گرفت. اکنون در اورلاندو سیتی بازی می کند.

خسوس فرناندز کولادو: دروازه بانی که 2 بار برای رئال مادرید بازی کرد و اکنون در لوانته حضور دارد.

آنتونیو آدان: دروازه بانی که 7 بار برای رئال مادرید بازی کرد و حالا در رئال بتیس حضور دارد.

خورخه کاسادو: در سال 2010 به خدمت گرفته شد، 130 بار برای تیم ب رئال مادرید بازی کرد، اما هرگز در تیم اصلی رئال مادرید بازی نکرد. اکنون در لیگ دسته دوم اسپانیا و در تیم پونفرادینا بازی می کند.

فرناندو پاچئو فلورس: دروازه بانی که 41 بار برای تیم ب رئال مادرید بازی کرد، اما در تیم اصلی به میدان نرفت. اکنون در دپورتیو آلاوز حضور دارد.


چلسی (دوره دوم):

لوئیس بیکر: تنها 3 دقیقه به عنوان جایگزین اسکار در پیروزی مقابل دربی کانتی در جام حذفی بازی کرد، اما دیگر فرصت بازی به او نرسید و به تیم های شفیلد ونزدی، ام کی دونز و ویتس هلند قرض داده شد.

دامینیک سولانکه: در 17 سالگی به عنوان بازیکن ذخیره در دیدار اروپایی مقابل ماریبور به میدان رفت و به جوان ترین بازیکن تاریخ چلسی که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته، تبدیل شد.او پس از آن فرصت بازی در تیم اصلی را به دست نیاورد و به ویتس هلند قرض داده شد. سولانکه پنجمین بازیکنی بود که در آن تابستان به ویتس قرض داده شد.

جان سوئیفت: در آخرین بازی فصل 2014-2013، چند دقیقه ای را به جای ادن هازارد به میدان آمد. در 2 فصل بعد به تیم های روتردام، سوئیندون و برنتفورد قرض داده شد.

روبن لوفتوس چیک: هافبکی که آبراموویچ دوست داشت بیش از دیگر بازیکنان آکادمی، بازی او را تماشا کند. اولین بازی اش را در سال 2014 انجام داد و کم و بیش زیر نظر مورینیو به میدان فرستاده می شد. از موفق ترین بازیکنان آکادمی چلسی در سال های اخیر بوده است.

آندریاس کریستنسن: این بازیکن دانمارکی از تیم برودبی خریداری شد و اولین بازی اش برای چلسی را در سال 2014 و در مقابل شروزبری انجام داد. سپس به صورت قرضی به مونشن گلادباخ پیوست و بالاتر از خرید جدید آرسنال – گرانیت ژاکا – به عنوان بهترین بازیکن فصل قبل مونشن گلادباخ دست یافت.


برتراند ترائوره: در سال 2010 از آژاکسیو به آکادمی چلسی پیوست. او 3 سال بعد قراردادی حرفه ای با چلسی منعقد کرد. سپس به ویتس هلند قرض داده شد و اکنون دوباره به استمفوردبریج بازگشته است.

بهاره بازدید : 259 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
هافبک جوان تیم ملی پرتغال، هم اینک 18 ساله است.

طرفداری- "رناتو سانچز صغر سنی ندارد". اخیرادر رسانه ها شایعه ای به راه افتاده بود مبنی بر این که یار جوان بایرن مونیخ، 5 سال صغر سنی دارد. حال اخبار منتشره حکایت از این دارند که حدس و گمان های اخیر، صحت ندارند. همه این ها نشأت گرفته از داستانی که می گفت تولد وی در کیپ ورده صورت گرفته و البته پس از انتقال به پرتغال شناسنامه وی گرفته شده، است.

به گزارس سایت تی آنلاین، گای روی، مربی فرانسوی اسبق اوسر شخصی بود که ادعا کرده بود، این هافبک مسن تر از آنچه که به نظر می رسد است:

اطلاعات ثبت شده در پاسپورت او اشتباه هستند. فکر می کنم او 23 یا 24 سال داشته باشد. 

این ادعا اثبات نشد، و اینک باید گفت که سانچز متولد 18 آگوست 1997 است. راهکار این بود: بنفیکا می توانست یک  گزارش پزشکی منتشر کند. از سانچز تست استخوان و دندان گرفتند.  سپس وقتی که باشگاه پیشین وی نتایج را منتشر کرد، همه شکاکان ساکت شدند. این یک حقیقت است: رناتو جونیور لوییز سانچز، 18 ساله است.

با این حساب به نظر می رسد که دفاع فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال از سانچز بی مورد نبوده باشد

بهاره بازدید : 258 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)

آیا رونالدو می تواند مارادونای پرتغال شود؟

آیا رونالدو می تواند مارادونای پرتغال شود؟
پرتغال راهی دیدار نهایی یورو 2016 شد و این بار به شکست طلسم می اندیشد.

اختصاصی طرفداری - همان چیزی رخ داد که از ابتدای یورو 2016 انتظارش را - طعنه آمیزانه - می کشیدیم. یعنی راهیابی یک تیم سوم شده در مرحله گروهی به دیدار نهایی جام. این که پرتغالی ها با سه تساوی طی سه دیدار مرحله گروهی پا به فینال گذاشته اند برای خیلی ها نیشدار است. همان هایی که اعتقاد دارند پرتغال هنوز با یک تیم بزرگ روبرو نشده و مسیر طی شده برابر ایسلند، اتریش، مجارستان، کرواسی، لهستان و ولز در مقایسه با فرانسوی ها و ژرمن ها و همین طور ایتالیای حذف شده بسیار بسیار آسان تر بوده است. آنها می گویند پرتغال در دیدار نهایی برای اولین بار در یورو 2016 برابر تیمی بزرگ قرار خواهد گرفت.

با این وصف آمار نشان می دهد پرتغالی ها در همان سه دیدار اول مساوی شده توپ را بیشتر از حریفان در اختیار داشتند، بیشتر توپ را در زمین حریف به گردش درآوردند. این که برابر ایسلند 28 بار توپ را روانه دروازه کردند و فقط یک گل زدند. دیدار 3-3 برابر مجارستان هم احتمالا هیجان آورترین بازی جام بود و به زانو درآوردن کرواسی، یکی از بهترین تیم های یورو هم طی نبردی به یادماندنی رقم خورد. پیروزی با دو گل برابر ولز در نیمه نهایی هم بدون حضور په په بهترین مدافع تیم کسب شد که نشان از انعطاف دفاع پرتغال می داد.

پرتغال در نیمه نهایی با ضربه کریستیانو رونالدو سرانجام ولز سمج و جنگجو را به زانو درآورد و نخستین پیروزی اش طی نود دقیقه را جشن گرفت. احتمالا ضربه سر رونالدو برابر جیمز چستر و هنسی سنگربان ولز – پس از سانتر توپی که به نظر می رسید ولزی ها آن را دفاع خواهند کرد - یکی از بهترین ضربات سری بود که از ستاره پرتغالی دیده بودیم. بسیار تماشایی تر از گلی که رونالدو در فینال لیگ قهرمانان 2008 با ضربه سر برابر پتر چک سنگربان چلسی زد. ضربه سر او این جا یادآور ضربه سر و گل پله در فینال جام جهانی 1970 برابر ایتالیا بود. با همان قدرت و همان صلابت.

رونالدو و نانی در نبرد نهایی یورو صاحبنامان میدان به شمار می روند، ولی نبرد مردان میانی پرتغال برابر یکی از دو خط میانی بزرگ یورو – چه فرانسوی ها و چه ژرمن ها – سرنوشت ساز خواهد بود. چالش بزرگ فرناندو سانتوس تا این جا هم همین خط میانی بوده است. حضور چهار مرد میانی که می توانند بین دو محوطه جریمه بدوند و به تعبیری چهار مرد میانی شماره 8 باشند برای او دغدغه ای شده است.  او رناتو سانچز، آندره گومز، آدرین سیلوا و ژائو موتینیو را در اختیار دارد و هنوز به درستی نمی داند با آنها چه کند.

ورود رناتو سانچز در نیمه راه یورو ترکیب پرتغال را نه تنها بهبود بخشید بلکه قدرت آن را بالا برد. ورود او برابر مجارستان و کرواسی بود که کفه را به سود پرتغال سنگین تر کرد. او بود که در پیروزی دیرهنگام پرتغال برابر کرواسی توپ را به نانی سپرد و نانی آن را برای رونالدو ارسال کرد و سرانجام به گل دیرهنگام کوارشما انجامید. او تنها بازیکن گمنامی بود که در یورو 2016 به جهانیان معرفی شده و نمایش ستاره واری داشته است. بازیکنی بسیار قوی، بسیار تکنیکی و بسیار سریع. از آن دسته بازیکنانی که می تواند توپ را از دفاع خودی تا پشت مدافعان حریف حمل کند و دروازه را هم باز کند. احتمالا نقطه ضعف او تصمیم گیری هایش در ارسال توپ و مسیر انتخابی برای جلو رفتن به شمار می رود که در طول زمان - و در بایرن مونیخ - بهبود پیدا خواهد کرد. او و کینگزلی کومان می توانند بدل به ریبری – روبن تازه آلیانز آرنا شوند.

آندره گومز در جناح چپ درخشان نبوده ولی چند حمله اش برابر ایسلند و اتریش نمایانگر توانایی های بالقوه اش بودند. او برابر ولز هم توانست سه بازیکن ولز را پشت سر گذاشته و پاس معرکه ای را برای رونالدو ارسال کند که رونالدو نتوانست توپ را با سینه اش کاملا مهار کند و توپ پس از ضربه او از زاویه تنگ راهی خارج شد. آدرین سیلوا بازیکن کمتر شناخته شده این سیاهه است. او میان این چهار مرد میانی بیشترین کیفیت دفاعی را دارد ولی نمی تواند حمله نکند. ژائو موتینیو را شماره 8 کلاسیک می خوانند. بازیکنی با نگاهی هوشیارانه به فضاهای خالی که سختکوش هم هست. او در فرانسه قابلیت هایش را نشان نداد، با این وصف ضربه پنالتی اش برابر لهستان را به ثمر رساند و در دیدار برابر اتریش هم خوب بود. 

قرار گرفتن این چهار تن در میدان معمولا به حاشیه نشینی و دور شدن از منطقه خود منجر شده است. به همین دلیل معمولا دو تن از این چهار مرد میانی روی نیمکت نشسته و خارج از میدان به سر برده اند. سانتوس هنوز نتوانسته همسازی در این زمینه فراهم سازد. گومز محکوم به بازی در جناح چپ شده و سانچز هنوز به عنوان هافبک میانی راهی میدان نشده است. موتینیو و آدرین بازیکنان سرگردان پرتغال به شمار می روند و حالا در صف نیمکت نشینان قرار گرفته اند. نمایش مردان میانی پرتغال برای فتح جام بسیار کلیدی خواهد بود. آن هم در روزی که په په بازخواهد گشت و بازیکنان یک روز بیشتر از حریف شان در فینال استراحت کرده اند.

پرتغال ناکام مانده با اوزه بیو، فوتره و روی کاستا – پس از هفت نیمه نهایی در تورنمنت های بزرگ– می خواهد طلسم شکن باشد. پرتغال دوازده سال پس از آن که در خانه به رهبری لوئیس فیگو از فتح یورو در 2004 بازماند با پرچمداری رونالدو در آستانه فتح یورو قرار گرفته است. جایی که رونالدو می تواند همان نقشی را که دیگو مارادونا در جام جهانی 1986 برای آرژانتین انجام داد برای پرتغال ایفا کند.

بهاره بازدید : 148 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
میلانی ها می توانند به زودی از خرید جدید خود رونمایی کنند.

طرفداری- پس از سفر آدریانو گالیانی به کرواسی، میلان حالا می تواند انتقال مارکو پیاتسا را نهایی کند. امروز مدیر میلان با مامیچ، رییس باشگاه دینامو زاگرب و مدیر برنامه پیاتسا دیدار کرد.

به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، با اینکه هنوز توافق نهایی انجام نشده اما میلان به این انتقال خیلی نزدیک است. در روز دوشنبه، یوونتوس با پیشنهاد ۱۸ میلیون یورو به علاوه ۲ میلیون یورو پاداش، مدعی اصلی خرید پیاتسا بود اما گالیانی در کرواسی پیشنهاد میلان را به ۲۳-۲۲ میلیون یورو رساند که از نظر باشگاه کروات مورد قبول است. ساعتی قبل یوونتوسی ها پیشنهادی جدیدی به دینامو فرستادند و دقیقا عدد پیشنهاد میلان را ارائه کردند اما با این حال خود بازیکن و وکیلش اولویت را به میلان می دهند، زیرا گالیانی علاقه خیلی زیادی به وی نشان داد و حتی به کرواسی سفر کرد.

در صورتی که فردا کنسرسیوم چینی با انتقال این بازیکن موافقت کنند، همه چیز می تواند ظرف ۲۴ ساعت به پایان برسد. البته که یوونتوس هنوز دست از انتقال پیاتسا نکشیده است.

بهاره بازدید : 187 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
لژیونر فوتبال کشورمان تراکتورسازی را تیم مورد علاقه اش دانست.

طرفداری- سردار آزمون، مهاجم ملی پوش تیم فوتبال روستوف روسیه، از علاقه خود به تراکتورسازی گفت.

وی که مهمان دیشب برنامه خندوانه بود، وقتی در  پایان برنامه، از  او پرسیده شد که در  ایران طرفدار  کدام تیم است، گفت:

من پرسپولیس و استقلال را دوست دارم اما اگر  راستش را بگویم، من هواداران تراکتور را خیلی دوست دارم و به پدرم همه گفتم که اگر قرار باشد به ایران بیایم، دوست دارم در  تراکتور بازی کنم.

آزمون ادامه داد:

ما ترکمن ها با ترک ها برادریم. من واقعا هواداران تراکتور را خیلی دوست دارم چون واقعا انرژی خاصی دارند.

بهاره بازدید : 375 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
این بازیکن فرانسوی در یورو خوش درخشیده است و می تواند با خروس ها به عنوان قهرمانی برسد.

طرفداری- به گزارش گازتا دلا اسپرت، به نظر می رسد اینتر قصد دارد پیشنهاد سنگینی را برای به خدمت گرفتن دیمیتری پایه به وست هم ارائه دهد.

این بازیکن 29 ساله در طول 12 ماه گذشته در فرم خیره کننده ای بوده و این نمایش عالی را در  یورو هم حفظ کرده است. در حالی که این باشگاه لیگ برتری تمایل دارد پایه را حفظ کند، دیلی میل گزارش می دهد که نرآتزوری پیشنهادی در حدود 44 میلیون یورو برای او آماده کرده است. این رقم شاید بیشتر از مقداری باشد که وستهم بخواهد آن را رد کند.

در حال حاضر فعلا پایه تمرکز خود را برای بازی نیمه نهایی مقابل آلمان گذاشته اشت. او در پنج بازی در این تورنومنت، سه گل و دو پاس گل برای خروس ها به ثبت رسانده است.

بهاره بازدید : 153 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن میدان در دیدار میان دو تیم پرتغال و ولز، به گفتگو با خبرنگاران پرداخت.

طـرفداری- ستاره تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید امشب با به ثمر رساندن یک گل و تأثیر گذاری روی گل دوم، نقش کلیدی در رسیدن پرتغال به فینال یورو 2016 داشت. وی در پایان دیدار به وب سایت رسمی یوفا گفت:

این چیزی بود که از ابتدای رقابت ها رؤیای آن را داشتیم. می دانستیم که مسیر طولانی خواهد بود و هنوز هم در تورنمنت حضور داریم. از همان ابتدای کار باور داشتیم. لحظات سختی داشتیم، اما همانطور که همیشه می گویم: بهتر است که شروع ضعیفی داشته باشید و پایان مثبت باشد. بازیکنان، مربی و حتی کادر پزشکی هم شایسته این بودند. آنها در زمینه آمادگی جسمانی بازیکنان عملکردی عالی داشتند. همانطور که چند روز پیش گفتم هنوز عنوانی فتح نکرده ایم، اما هنوز این رؤیا زنده است.

امیدوارم که در پایان دیدار فینال، لبخند بر لبان ما باشد و در پایان اشک شوق جاری شود. همیشه گفته ام که رؤیای من فتح عنوان قهرمانی همراه با پرتغال است. به انجام این کار نزدیک تر شده ایم و باور دارم که پیروز خواهیم شد. با سخت کوشی زیاد، تواضع و روحیه فداکاری که همیشه در کارنامه ام نشان داده ام، این نوع چیز ها شدنی هستند.

یورو 2004 خاص بود، من تنها 18 سال داشتم و آن اولین تورنمنت من بود. حالا دوباره به فینال رسیده ایم و امیدوارم که در آن برنده شویم. این تیم شایستگی اش را دارد، من و هواداران هم شایستگی اش را داریم. فکر نمی کنم خیلی ها تصور رسیدن ما به فینال را داشتند، اما به فینال رسیدیم و این باعث افتخار من است. مسلماً ما یک تیم هستیم. تیم ملی متحد است. از همان ابتدای بازی ها اینطور عمل کرده ایم. سعی کرده ام نه تنها با گلزنی بلکه با جنگدین به تیم کمک کنم. برای رسیدن به فینال باید هر 23 بازیکن حاضر در ترکیب تیم بجنگند. خیلی خوشحالم. از ته قلبم باور داشتم که پیش خواهیم رفت. شاید آغاز کار آنطور که می خواستیم نبود اما این دوی 100 متر نیست، بلکه یک ماراتن است.

وی درمورد هم تیمی خود، گرت بیل هم گفت:

من در پایان بازی با گرت بیل صحبت کردم و به خاطر تورنمنتی که داشت و به خاطر دستاورد های ولز، به او تبریک گفتم.

و در نهایت راجع به برابری با رکورد گلزنی میشل پلاتینی در تاریخ رقابت های یورو گفت:

شکستن رکورد ها همیشه خوب است، اما مهمترین چیز برای همه بازیکنان و کادر فنی رسیدن به فینال بود. من رکورد های زیادی شکسته ام و به انجام این کار ادامه خواهم داد، اما مهمترین چیز رسیدن پرتغال به فینال بود. پرتغال تنها در کریستیانو رونالدو خلاصه نمی شود، ما یک تیم هستیم. اما امروز موفق شدم گلزنی کنم و با به ثمر رساندن این گل کمک کردم تا تیم به فینال برسد.

بهاره بازدید : 151 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
اکثر باشگاه های بزرگ اروپایی به دنبال امضای قرارداد با شاه ماهی جوان فوتبال برزیل هستند.

طرفداری- گابریل ژسوس، مهاجم 19 ساله و گلزن پالمیراس با وجود علاقه باشگاه هایی نظیر بارسلونا، اینترمیلان، منچستر سیتی و رئال مادرید گفته است می خواهد این فصل با باشگاه فعلی خود قهرمان لیگ برزیل شده و سپس راهی فوتبال اروپا شود.

با این وجود اما سران بارسلونا به دنبال راهکاری برای جذب ژسوس هستند. به نقل از دون بالون، رائول سانلهی و آندره کاری، نمایندگان این باشگاه کاتالانی در برزیل می خواهند با امضای قرارداد با گابریل ژسوس توافقی را با پالمیراس عملی کنند تا این بازیکن یک فصل را در این تیم برزیلی بازی کرده و در تابستان سال آینده راهی نیوکمپ شود.

گفتنی است قیمت این ستاره جوان برزیلی برای پنج باشگاه بارسلونا، رئال مادرید، پاریسن ژرمن، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد با یک سری بند ها 24 میلیون یوروست و برای سایر باشگاه های علاقه مند حدود 40 میلیون پرداخت این رقم جدا سازی آب می خورد.

بهاره بازدید : 243 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
انتخاب ملی پوش سنگین وزن تیم کشتی آزاد ایران برای المپیک ریو 2016 یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات ورزش ایران در سال 95 بود.

طرفداری- پرویز هادی و کمیل قاسمی دو مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازی های المپیک ریو 2016، صبح روز دوشنبه در دیداری که از آن به عنوان انتخابی یاد می شد به مصاف هم رفتند. پرویزهادی در مسابقه اول با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسید اما این قاسمی بود که در دومين مبارزه خود با نتیجه دو بر دو به پیروزی رسید. در مسابقه سوم که تعیین کننده ملی پوش المپیکی وزن 125 کیلوگرم بود، کمیل قاسمی با نتیجه دو بر یک از سد هادی گذشت و به عنوان ملی پوش این وزن برای حضور در المپیک انتخاب شد.

در پایان این مسابقه پر فراز و نشیب شاهد حواشی و درگیری های بسیاری بودیم که سالن مسابقه را از نوعی دیگر به یک غوغاکده تبدیل کرده بود! هواداران پرویز هادی که به شدت از شکست وی در این دیدار و از دست دادن دوبنده تیم ملی در المپیک ناراحت بودند، اظهار داشتند که در حق این ورزشکار ظلم شده و به هیچ عنوان نباید چنین مسابقه ای برگزار می شد که پرویز هادی در آن بازنده شود چرا که رسول خادم پیش از این اعلام کرده بود که ملاک انتخاب ورزشکار المپیکی این وزن، عملکرد هادی و قاسمی در مسابقات بین المللی می باشد!

موومان اول: تصمیمی که خادم پای آن باید می ایستاد ولی...

رسول خادم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با توجه به فاصله نزدیک کمیل قاسمی و پرویز هادی برای پوشیدن دوبنده وزن 125 کیلو گرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک ریو 2016، در یک مصاحبه که چند ماه پیش از وی منتشر شد، انتخاب ملی پوش این وزن را منوط به عملکرد دو ورزشکار در مسابقات بین المللی پیش رو دانسته و از اعلام کرد که بازی انتخابی برای این وزن برگزار نخواهد شد. وی در چند محفل دیگر میز با تاکید بر این مطلب این اطمینان را به هادی و قاسمی داد که در صورت موفقیت در مسابقات بین المللی پیش رو می توانند المپیکی شوند، برای مثال خادم در مصاحبه ای که 25 فروردین 1395 داشت با قطعی دانستن این موضوع اظهار داشت:

در دو وزن دارای سهمیه المپیک نیز از سوی شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی، وضعیت متفاوتی نسبت به دو رویکرد فوق تشخیص داده شد. یکی 57 کشتی آزاد و دیگری سعید عبدولی در کشتی فرنگی. ملی پوش 57 کیلو کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک را مانند وزن 125 کیلوگرم باید در یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی انتخاب نمود.

این صحبت های خادم که حدود سه ماه پیش انجام شده نشان می دهد که وی با قطعی دانستن شیوه انتخاب ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، انتخاب ملی پوش وزن 57 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد را نیز به شیوه این وزن دانسته است. حال در این شرایط برگزاری به یک باره بازی انتخابی در این وزن، امری غیر قابل توجیه به نظر می رسد که متاسفانه هنوز رسول خادم اظهار نظری در مورد آن نکرده و هیچ توضیحی در مورد آن نداده که به نظر می رسد امری بسیار نامعمول و قابل انتقاد است.

موومان دوم: سهمیه این وزن را در المپیک چه کسی کسب کرده است؟

شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که سهمیه المپیک این وزن را پرویز هادی به دست آورده یا کمیل قاسمی که پاسخ این سوال را می توانید در مطلب زیر مشاهده کنید:

کمیل قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در رقابت های گزینشی المپیک در آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار می شد، در روز اول فروردین ماه سال 1395 با پیروزی در مرحله نیمه نهایی و حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک برای ایران شد. کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر از سد کانجین نام، دارنده مدال برنز آسیا و بازی‌ های آسیایی از کره جنوبی گذشت و گام به نیمه‌ نهایی گذاشته بود. وی در این مرحله نیز با ضربه فنی دنگ ژی‌ وی، دارنده مدال برنز آسیا از چین را شکست داد و با حضور در دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا بدین ترتیب سهمیه های کشتی آزاد تکمیل و خیال رسول خادم راحت شود.

موومان سوم: عملکرد بهتر پرویز هادی نسبت به کمیل قاسمی در رقابت های بین المللی

همان گونه که در مطالب بالا به وضوح بیان شد، انتخاب کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در المپیک ریو از بین پرویز هادی و کمیلی قاسمی به عملکرد این دو در رقابت های بین المللی منوط شده بود. جام استفان سرکسیان ارمنستان چند هفته قبل با قهرمانی پرویز هادی در دسته سنگین وزن همراه بود که این قهرمانی در کنار حذف زودهنگام کمیل قاسمی از دور رقابت ها می توانست یک پوئن بسیار مثبت برای المپیکی شدن هادی باشد که در عین ناباوری در پایان این مسابقات از پرویز هادی خواسته شد تا خود را هر چه سریع تر برای مسابقه انتخابی آماده کند! این در حالی بود که خود خادم بارها تاکید کرده حتی در صورت باخت این دو در بازی های رودرو، ملاک المپیکی شدن عملکرد بهتر در بازی های بین المللی خواهد بود. به طور کلی دو قهرمانی اخیر هادی در رقابت های بین المللی و در کنار آن عملکرد متوسط قاسمی، کفه ترازو را به نفع کشتی کشتی گیری سنگین کرده بود که اینک دوبنده تیم ملی را از دست داده است.

البته در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد امریکا که اخیرا با قهرمانی ایران به پایان رسید، هم کمیل قاسمی عملکرد خوبی داشت و هم پرویز هادی و در دیدار پایانی نیز شاهد پیروزی کمیل قاسمی بودیم که می توان آن را از جمله معدود عملکردهای مثبت وی در رقابت های بین المللی اخیر پس از کسب سهمیه المپیک در فروردین سال 95 دانست.

موومان چهارم: وقتی هادی، نصیری نشد!

در اکثر اوزان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی شاهد این امرهستیم که نفرات المپیکی با توجه به سطح بالای توانایی هایشان از همان ابتدا مشخص شده اند و به جز چند وزن که رقابت برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک بسیار نزدیک است، تکلیف سایر اوزان به راحتی مشخص شده است. میثم نصیری و احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد، همانند پرویز هادی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم، رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر برای تصاحب دوبنده تیم ملی در المپیک داشتند که در جلسه شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در تاریخ هشتم تیر ماه 95، قرار بر این شد که نصیری با توجه به عملکرد بهتر در بازی های بین المللی اخیر صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شود و جالب اینجاست در همین جلسه رای بر برگزاری بازی انتخابی برای تعیین ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم ملی داده شد و این گونه بود که هادی، نصیری نشد و سرنوشت المپیکی شدنش به بازی انتخابی کشیده شد! این در حالی است که هنوز شورای فنی تیم ملی توضیحی در مورد این تصمیم خود ارائه نکرده است، چرا که برای همه پوشیده است که چه تفاوتی میان این دو وزن وجود داشته که تصمیمات اتخاذ شده در موردشان زمین تا آسمان متفاوت است!

موومان پنجم: تغییرات مشکوک زمان برگزاری بازی انتخابی

در حالیکه پرویز هادی به تازگی از رقابت های ارمنستان فارغ شده بود و در اندیشه آماده شدن برای حضور در اردوی تیم ملی بود، علیرضا رضایی طی تماسی با وی اعلام کرد که بایستی خود را برای بازی انتخابی که 15 روز دیگر برگزار خواهد شد، آماده کند. هادی که با این تصمیم مخالف بود پس از اصرار فدراسیون تصمیم یاد شده را قبول کرد اما این پایان داستان نبود. بهتر است ادامه این داستان را از زبان خود این ورزشکار بشنویم:

"فکر نمی‌کردند من بتوانم در تورنمنت‌های خارجی موفق شوم اما خدا خواست تا موفق باشم.در ارمنستان به من گفت کار تمام شده و در 45 روز باقی مانده به اردو می‌رویم و تمرینات را برای آماده سازی انجام می‌دهیم اما به ایران بازگشتم تا راهی اردو شوم ولی رضایی تماس گرفت و به من گفت در جلسه تصمیم گرفتیم کشتی انتخابی بگذاریم و شما برای 15 روز دیگر آماده باش. دلیل این مسئله را پرسیدم ولی او گفت این تصمیمی است که در جلسه گرفته شده است. گفتم گرفتن کشتی در 15 روز آینده را قبول ندارم اما اعلام کردند اگر کشتی نگیرم محروم می شوم من قبل از این کشتی‌های زیادی گرفته بودم و بدنم ‌آماد نبود ولی به احترامشان آمدم. سپس آن 15 روز هم به یک هفته تبدیل شد سپس در پیامکی گفتند این مسابقات به روز دوشنبه موکول شد. قرار بود مسابقه ساعت 4 یا 5 بعدازظهر برگزار شود که آنرا به 11 صبح موکول کردند. باید در این موارد مفصل صحبت کنیم."

با توجه به مواردی که در صحبت های هادی به آنها اشاره شد بایستی این ابهام نیز از سوی فدارسیون کشتی روشن شود که هنوز همانند ابهامات قبلی، پرداختی به آن نشده است! فدارسیون کشتی و شخص رسول خادم که فعلا سیاست سکوت را در پیش گرفته اند بهتر است با صحبت کردن در مورد این موارد برخی مسائل را روشن کنند که در این صورت شاید مواردی گفته شود که آنها در این اتفاق به حق نشان داده و ابهامات به طور کامل رفع شوند.

موومان ششم: اشتباهات داوری در بازی انتخابی؛ آیا دستی در پشت پرده بود؟

گفته می شود که در دیدار انتخابی بین پرویز هادی و کمیل قاسمی برخی اتفاقات رخ داده که نشان از تمایل داوران به سمت قاسمی بوده است! البته این مساله هنوز به طول واضح روشن نشده ولی مهدی رستم پور در مطلبی این گونه به مساله فوق پرداخته است:

"با قوانین جدید، در هر مسابقه مربیان فریاد می‌زنند: برو جلو الان اخطار میدن. دستات کار کنه. عقب نرو اخطار می‌گیری.

اخطار در کشتی‌های برابر، سرنوشت مسابقه را رقم می‌زند. اخطار به شدت ترسناک‌ است. اما برای اولین بار می‌بینیم یک مربی با تسلط خاطر به کشتی‌گیر می‌گوید از اخطار نترس!  نادر ناظری که خیلی هم دوستش داریم، از کجا به اطمینان رسیده که اخطاری در کار نیست و کمیل نباید بترسد؟!  توضیحش با خود او و کمیته محترم داوران.

روی ماه دو پهلوان خوب کشورمان کمیل قاسمی و پرویز هادی را از راه دور می‌بوسم. کمیل و بقیه مسافران المپیک، هر لحظه باید از اخطار بترسند! در ریودوژانیرو قضاوت‌ها طور دیگری است. کیست که نداند آنجا پشت هر لاک دفاعی، اخطار جوانه می‌زند."

موومان هفتم: سکوت سرد!

سیاست سکوتی که رسول خادم پس از اتفاقات اخیر در پیش گرفته، کمی زرجر آور و اعصاب خرد کن به نظر می رسد چرا که همه کشتی دوستان، چه آنهایی که طرفدار کمیل هستند و چه آنهایی که طرفدار پرویز، دوست دارند حقیقت این داستان را بدانند و به نظر می رسد که این حق آنهاست و مهمتر از همه این وظیفه فدارسیون کشتی است که فراتر از یک مصاحبه کوتاه توسط علیرضا رضایی، در مورد این اتفاقات اعلام موضع کرده و تمامی ابهامات را برطرف نماید. فدارسیون کشتی می تواند بدون شک هر نقطه ابهامی که در این مورد وجود دارد را با توضیحات لازم رفع کرده و چه بسا خود را از همه اتهامات تبرئه کند و چه خوب است که هر چه سریع تر شاهد این اتفاق باشیم چرا که قداست رشته کشتی فراتر از این است که آن را با این حواشی آلوده نماییم...

 

بهاره بازدید : 114 پنجشنبه 17 تیر 1395 نظرات (0)
کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن بازی پرتغال و ولز انتخاب شد.

طرفداری - در ادامه مسابقات یورو 2016، پرتغال و ولز در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که در پایان پرتغال موفق شد با نتیجه 2-0 از سد ولز عبور نماید. کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغالی ها با به ثمر رساندن گل اول تیم و تأثیر گذاری در گل دوم، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 4,816
  • بازدید کلی : 47,257